mitt julaftonsinlägg som jag trodde publicerades då

Julafton. Morgonyoga, väldigt skönt.(gud vad tjatig jag börjar bli men det känns ju så skönt!) Sen promenad med fötterna i vattnet till home där vi avnjöt en långbrunch, så lång att vi ligger i hängmattorna nu efteråt, julfina och julmätta. Varsin bok ett avslappnat humör himalayan vatten dagen till ära. Det här är en julafton utan stora paket som alla andra julaftonar i mitt 20åriga liv ändå har kretsar kring. Det är skönt att klara sig utan, att det handlar om annat i år. att det matriella inte är världsviktigt och jag tänker mig att jag kan skriva en annan slags önskelista i år.
Kära tomten
Det här året har varit nyttigt och värdefullt för mig. Jag är inte längre saker jag äger. Jag önskar mig mer ett år med leva för stunden ögonblick, att jag lär mig njuta så mycket som möjligt här och nu istället för att tänka sen. Jag önskar mig också ett mod att våga saker i större utsträckning och inte vara så fast i trygghet jämt. Och jag vet att jag fick lite mod förra julen för det har planterats ett varför inte i mitt huvud och jag har prövat och vågat mycket nytt, utmanat mig själv och klarat mer än jag trott.
Jag önskar också att jag alltid tror på mig själv och mina möjligheter och inte slår ner mig själv ibland, förlöjligar mina egna ideer och tvivlar. Som ju ibland händer. Jag vet inte det sätter faktiskt för många käppar i hjulet. jag vill tro mig själv alltid och helst aldrig vara taskig mot mig själv.
Jag vet att jag nu kanske kräver mer på min önskelista än någonsin men det kanske är okej eftersom det hela är en önskan till och från mig själv.
saker som är svårare som jag önskar mig är helst inga ensamma människor idag (eller någonsin), att människor skrattar mycket och uppskattar sitt sällskap om de har nått om inte kanske är så starka att de njuter av sitt eget, att gråt inte förekommer, att alkohol inte spelar julens huvudroll, att människor delar med sig även till främlingar och inte bara sluter ett hårt grepp om sin familj i juletider osv. men det här är att önska för mycket tror jag. och alla vill väl att alla har det bra. nästan naivt att skriva upp det. och dessutom vill man det ju inte bara över jul utan såklart alltid, det är väl bara det att man har lite tid att reflektera nu.
hur utdraget blev inte det här.
solen lyser, hängmattepausen känns avklarad, nu ska vi vandra iväg och införskaffa badmadrasser att flyta runt på i solen. ha det så bra. känns väldigt underligt nästan ironiskt att skriva det; men god jul. kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0