bara

jag går runt och irriterar mig. På reklamer från stora företag som lyder: bli ihop med en stark flyttkille tills på måndag (för då börjar deras rea och han ska alltså bära allt du konsumerar). Jag blir så irriterad på så många plan. Man kan väl bära själv? Orkar knappt tänka på det. Och när jag fick höra att det huserar en flickkör på skolan. Har jag ens rätt att bli upprörd? Och jag kämpar verkligen medvetet med att berömma alla barn för vad dem gör, inte kommentera utseende och dylikt. Det kommer dem få nog av sen. Att se dem som enskilda individer och inte gulla med flickorna utan verkligen ha samma attityd åt alla en vis du klarar dig upp och hoppa mentalitet. Den tror jag man behöver senare i livet nämligen.
Jag sa att alla behövde spela fotboll idag och att alla skulle passa. I tio minuter. Inte mycket begärt. Efter fem stod tjejerna vid kanten. Vad är det? Kom igen nu. Då sa en av dem: men jag fattar inte, vad är det vi ska göra? Är det det helt ärligt så att alla ska springa efter EN boll?? Haha jag kunde bara skratta. Det var ju klokt sagt. Men de gav de en chans till och lyckades bidra till ett mål i sitt lag. Lyckan i det, att man såg att dem uppskattade det att det fanns laganda och att de äntligen förstod. För vad är en hörna om inte just ett hörn om ingen någonsin förklarar. Och varför ska dem spela fotboll när de ser män på tv som spelar men inga kvinnor. Växer man dessutom upp med skita inte ner dig oj gjorde du illa dig flicka lilla så är det klart man inte vill spela fotboll. Man är uppväxt till att ignonera fotboll. Och då är det inte lätt.
Idag rös jag till när en vuxen sa lilla gumman till ett barn. Fast vemvet denne kanske säger lille gubben lika ofta. Men vad vet jag jag tycker bara vi får passa oss lite.


Och till något annat. Tunnelbanan är märkbart överbefolkad- och dem diskuterar fina spårvagnsvägar mellan östermalm och lidingö. girl please. Vi behöver en ringbana, en till tunnelbanelinje, fler nät och så. Frågan är hur man kan göra upprop mot något vi är så beroende av. Jag älskar att åka tunnelbana. Men inte när det kostar multum, alla står som packade sillar, kommer ut som klubbade sälar och ibland inte ens kommer med tuben. För att inte tala om förseningar. Vill verkligen inte lägga energi eller ens en tanke på sl. Ska försöka att inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0