bugdeto

sen i måndags har jag haft 45kronor att leva med. pågrund av dålig planering och impulsiva handlingar. Dvs en svindyr vinterjacka, överkonsumering av filmfestivalen, lite nya unna-mig kläder, oförutsedda kostnader och otänksamhet på helgerna där man råkar bjuda alla på öl. min planering var icke närvarande och det slutade med att när jag gjorde nytt pass i måndags drogs mina survivalmoney och jag har alltså 45kronor kvar. Det här kanske är en helt okej budget för många men inte när man bor ensam. Då behöver man planering. Min sämsta sida. Nu har det bara gått två dagar men hittills har set gått bra. Måndag spenderade jag inga pengar alls, och dessutom planerade jag upp min tid. Efter jobbet: spinning, sen hem. Jag tog vad som fanns att äta hemma. En dags överlevnad. Igår. Planer då med, gym med Mira sen en festivalfilm därefter återigen hem och tömma huset på resurser som finncrisp och ägg. Med tanke på detta nollspenderande har jag idag planer att spendera.. Go all out. Se en film efter jobbet och sen köpa en gul lök och tre mjöliga potatisar till linssoppa. Och så ska det räcka för typ tre dagars mat.
Hela den här grejen känns rolig. Känns som om jag är mitt uppe i två överlevnadsveckor. Det känns tacksamt att jobba dessutom för att fylla upp tiden.
Jaja nog om pengar det löser sig alltid och är egentligen meningslöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0