jag kan inte ha en blogg för i slutändan blir alla inlägg såhär tråkiga och jag vet inte det känns så himla meningslöst att ja, skriva så betydelselöst och ba HEJ BLOGGEN VAD ÄR DIN FAVORITKLUBBA TYP? positiv

förkyld. idag gick från botten till toppen ändå. himmelen var skitvacker när jag slutade jobbet, jag åkte och köpte en efterlängtad skohylla, lyssnade på massa podcasts jag missat och kom tillslut äntligen hem med energi? åt quiona med solrosfrön, tomater och halloumi. tänkte över livet, skryt, sverige, lycka och sånt. jag älskar när man har lite tid över till att tänka och inte bara ligger där och ska sova men och då tänker alla tankar man glömt tänka och blir stressad över att man aldrig somnar. ond cirkel. bakar bröd med valnötter och solrosfrön nu, mormor är tillbaka. lustigt förresten att min chef nämnde mitt hår och ba: du har klippt dig men det är ju ojämnt. såsom barnen sa typ. jag ba: mmm det har jag och det är OJÄMNT MED FLIT. deal with it? hon ba: jajo såklart......fint! börjat tänka mycket genus och ju mer jag läser om det desto mer självklart känns det, att prata om, uppmärksamma och jobba för. och jag har ju verkligen möjlighet att jobba för genus. jag har haft världens bästa samtal med barnen om det. vi pratade om hur modigt det var att våga vara sig själv och inte tänka pojk och flicktermer. tillslut räcktes lite händer upp och någon berättade att den tyckte om färgen rosa(flera gjorde det), några berättade om sina rädslor och massa fler förtroendesaker? så jävla fint? jag blev rörd. känner mig rätt behövd och mår bra. trots att jag är sjuk. imorgon går jag in i filmfestivalsbubblan och SOM jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0