kalabalik i lingonskogen

en måndagskväll i stureby efter sjukt dåligt dag, med undantag för morgon, så kan det se ut så att båda spyr ut dagens hemskheter innan vi bestämmer oss för att fuck it vi sätter på lite musik och gör kronärtskocka till middag. och nudlar. det blev ju ett himla projekt. vi skakar av oss allt dåligt med kronärtskocka, salt och smör. sen lägger sig stina till sängs, tittar på dunderklumpen och äter glass rakt ur paketet medan jag som vilken fyrtioåring som helst går och tar ett bad med lavenderolja och läser min bok som jag förövrigt är lite besatt av.
nu är den här dagen klar och tacka fan för att den slutade bra för jag orkar inte med alla respektlösa föräldrar som tror att jag vill arbeta 45minuter över arbetstid för deras skull. imorgon ska jag tala om för en kostymnissepappa att vi är lika mycket värda och att han måste respektera min tid. det är inte jag som klämt ut hans barn.
och jag har ont i ländryggen idag.
fan det här skulle ju bli en fin dag, när hagsätralinjen är igång igen. jaja bitvis bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0