^^^

saker och ting två kända personer jag verkligen älskar idag är hanna hellquist och vänsterpartiets nya ledare jonas sjöstedt, människor som dem gör en ändå rätt så hoppfull om mycket. jag har tänkt på en sak och det är att trots att jag kämpar med att vara organiserad och planerad (ngt som ofta faller platt och så kämpar jag igen) är att jag trots det har så jävla svårt att samla på samma plats, jag använder anteckning i mobil, jag antecknar på papper, jag har en träningskalender samt att jag använer min mobilkalender. jag vet inte VART jag ska kolla eller vart jag antecknat någonting och med mitt minne och min glömska. någon som har organiseringstips? jag behöver strukturera upp mitt liv jävligt mycket bättre. vet knappt hur jag ska börja. en sak jag tänkt på som jag måste börja med mer är när alla dessa fantastiska minnen slår till helt plötsligt TYP som när nu för tiden mkt indien flashbacks, när fanny vrålar åt en man som är skitfull och snackar om sin motorcykel och hur han bor uppe i bergen - WHERE TO YOU LIVE???!!? NO BUT HERE??? THE MOUNTAINS YES BUT NOW TONIGHT! osvvvvvvvvvv....... då ska jag bli bättre på att skicka ett litet komihåg sms till den som det gäller, finns ingenting så glädjande som såna påminnelser. typ. eventuellt nya händelser dårå. klagomål just nu: jag har kramp i lårmuskeln och haltar fram glädjande saker: det är långhelg och första maj is coming up och jag känner att jag tänker stödja vänsterpartiet fullt ut nu inget mer velande även om allt rött och grönt KÄNNS som något jag backar upp. jag hängde med tone idag och det är så jävla kul att se när ens vänner MÅR bra INOMBORDS. best ever. och hur vi lärt oss ösa beröm över varandra, OCH NEJ SÅNT KAN INTE BLI "förmkt" det är alltid för lite annars i sverige.. om man tänker såhär: när vi träffades var vi båda mkt osäkra tjejer som levde efter normer och koder osv och inte var särskilt schysta mot varandra? men vi har levt genom allt och har bara ett fantastiskt systerskap kvar. sånt är otroligt värdefullt. jag köpte då smink för 750kr. frågor på det? myriam säger att jag har problem. alltså riktiga shoppingproblem. men skitsamma, jag är beredd att ge henne lite rätt men det är ju isåfall ett problem jag MÅR bra av och tycker är kul. så länge man inte skuldbelägger sig liksom.. hähä. att sommaren snart är här är HELT SJUKT, nu när våren som varit så underligt programmerat min hjärna på typ inställning höst. men FAN vad jag längtar hur allt nu än blir. så läskigt det ska bli att byta liv snart, för egentligen min mesta vakna tid och mina timmar och sådär går ju mest till mitt jobb åtminstone när det kommer till umgänge, jag har insett vikten att vettiga och snälla arbetskollegor som man kan få luta sig mot, lyfta men också prata om allting i livet om. hur jävla viktigt det är. för de ser dig varje dag de är ju med dem man .. ja, blablabla. jag kommer iallafall att sakna några enormt mycket.. för att inte tala om barnen: SKA NJUTA NU FULLT UT!!! det var det. vad sammanhängande och fint och knutet det här inlägget blidde då. nä. men äh. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0