Dag 3 åtta ovanor

Dag 3 Åtta ovanor
Tycker det med ovanor känns svårt att komma på för de är så himla inrutade och säkert miljontals fler men utan min vetskap typ. Men jag försöker:
-Jag räknar alltid hur många timmar jag kommer få sova i förväg samt blir stressad över det. Förövrigt enda gången på en dag jag brukar bli stressad. Men kan därför inte sova.
-Jag kan - haha - håll i er. Sluta läs. Nu. Snyta mig i handen under rinnande vatten då min näsa är så känslig och torr så är jag förkyld kan det krisa sig. Den iden fick jag av fotbollsnina. Hon berättade också något om att äta ett rått ägg. Känner direkt avsmak och nej. Men snyta mig direkt i handen nemas problemas haha.
-Annan ovana är väl lathet blandat med drömmar och ba ren bortkoppling från världen hej ingen självdisciplin nämligen försova sig. Det var lääänge sen nu men jag har en historia av att försova mig ofta och länge. Får en väldigt skamfylld och obehaglig känsla av det som sitter i från barndomen
-Sover jämt med ögonlapp. Har vant mig med att ha något mjukt och skönt tryckt mot ögonen och sover sämre utan. Det känns tråkigt och konstlat.
-Min hållning är förresten en ovana. Stödjer fel på benen, står inte på hälarna ej rak rygg osv. Men jobbar på det.
- annan ovana är att glömma bort saker, glömma mobilen på jobbet en fredag, eller vara utelåst en hel dag för att nyckeln ligger någonstans jag glömt att jag lagt den på och tror jag tappat den, glömma det mesta faktiskt. Men har alzheimers i släkten.. Så. Japp.
Nu får jag tänka riktigt ordentligt. Det är klart att jag har två ovanor till men lever ju med dem så det kan bli lite svårt att identifera. Kanske ska fråga någon kompis om de märkt något särskilt.
-
-
Nä två fick uteblev. Men 6ovanor räcker gott och väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0