Dag 6 Fem av dina främsta förebilder

Det här har jag i princip redan droppat litegrann
Men ok. Beyonce för att hon är så jävla kool gör sin grej vill mycket. Hon brinner men talar också om att det är jobbigt. Hon är självständig och stark. Men visar också en känslig sida i freakin love her. Hon är begåvad men ödmjuk. Hon är en inspirationskälla.
Bridget jones- the sister i never had. Allt man själv gjort som är illa pinsamt eller jobbigt kan skrattas bort med denna karaktär. Hon har alltid gjort något värre och i slutändan är det inte så jävla illa för man är bara människa. Hon är ärlig men lättsam.
Mamma. Vilken klyscha men jo. Hon är stark och bra och har fått mig att växa upp som självklar feminist. Lärt mig att stå på mig. Alltid varit positiv. Aldrig fått mig att tvivla på hennes kärlek. En tanke som jag haft svårt att lägga åt sidan var när jag var nitton år och tänkte nu nu i denna ålder var min mamma gravid. Ensam. Med trassliga barndomsförhållanden inget riktigt band till någon. Gravid med okänd. Nitton år. Står på sig väljer att behålla barnet och klarar sig genom allt sen med ett barn och ett ansvar i 18år. Egentligen fortfarande. Herregud. Jag är imponerad och tacksam för all kärlek jag ständigt får. Hon backar upp mig och bryr sig kravlöst.
Nina simone alltså vilken kvinna. "all i want is equality for my sister my brother and me" För att hon var intelligent och kämpade för sin sak. För att hon var en stark underdog. För att hon sa emot när det behövdes. För att hon gick före så många andra kunde gå efter. För att hon uttrycker sina åsikter på sätt alla kan förstå.
Patti smith. Jag har lite svårt för den kvinnans musik. Hon är duktig och sådär men aldrig varit riktigt spelats i min ipod om man säger så. Men läste just kids tillslut. Nu i indien. Och jag rekommenderar den varmt och starkt. Herregud. Jag och fanny grät som små barn till den. Så klok hon är, så lojal, så trogen, så ärlig, så snäll? Jag blir inspirerad. Jag tror på mänskligeten pga såna som patti. Jag förundras av hennes ödmjukhet och känner också att man klarar sig genom allt. Och man gör ju verkligen det. Och son hon vågar älska. Det är modigt.
Att det inte är några män med på min lista? Någon som jag tips? Jag har svårt att identifera mig och se upp till en man tror jag. Finns mysmän som erik haag och jamie oliver men de klingar inte rätt med ordet förebild för mig.
Jag har svårt att komma på någon. Kanske jay-z litegrann speciellt nu när han vägrade ställa sig upp och applådera när alla andra gjorde det åt chris brown. Pga att chris brown misshandlat rihanna. Inte så insatt men läste det någonstans. Men men så är han ju ihop med en av världens bästa kvinna och u know what they say. Bakom varje... Nä. Kram
Sen bridget jones? Haha iofs om man får göra så, ha karaktärer som förebilder så hittar jag nog någon man typ neville longbottom. Lite förbildig.
Jaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0