Utkast: May. 21, 2013

tiden här rinner mot sitt slut. väskorna packas ihop, det skrattas nostalgiskt åt foton och det overkliga i att dra slår emot en ibland med full kraft.

jag sitter på balkongen med mina tre bästa vänner. vi har växt, gråtit och skrattat ihop. jämfört upplevelser och skapat nya tillsammans.


jomen jag är redo. de i mitt hus tycker att jag har gjort mig av med imponerande mycket grejer, att de inte förstår hur jag kan tänka mig resa vidare så lätt. jag har inhandlat en grön armerygga som ska vara min trogna följeslagare genom bolivia och peru. den kommer jag sitta på när jag väntar på bussar, den kommer jag dra ut smutsiga kläder ur för att tvätta. säkert förbanna, men slutligen så får den nog ett stort affektionsvärde eftersom min första ensamresa tog avstamp tillsammans med den.


känner nu när jag skriver om ryggan att den behöver ju få ett namn! det är inte en "den" utan den får heta................

TE TINKA! ja.... betyder typ gillaru på chilenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0